3. Mobilitate urbană – Din cartier în centru în maxim 25 de minute!

Mobilitatea locuitorilor e problema numărul 1 a Capitalei și de aceea rezolvarea acestei probleme e pe primul loc în programul pe care-l propun bucureștenilor.

E perfect posibil ca Bucureștiul să scape de aglomerația sufocantă de pe șosele și să aibă, într-un mandat de patru ani, un transport public eficient și un trafic fluid. Există resurse și oportunități pe care le putem folosi în mod inteligent, iar o administrație bună știe să obțină maximul posibil din resursele existente și să atragă noi resurse.

Împreună cu echipa PNL și USR PLUS, vom oferi bucureștenilor soluții moderne de transport, bazate pe conectivitate, fiabilitate, frecvență, condiții decente, comunicare cu ei și abordare inteligentă în îmbunătățirea permanentă a sistemului.

Am patru proiecte mari pentru rezolvarea problemei traficului în București și pentru o mobilitate urbană sporită:

✔ Metroul de suprafață pe infrastructura CFR existentă

✔ 15 mari parcări în jurul Capitalei, în sistem „park & ride”

✔ Extinderea, optimizarea și electrificarea / ecologizarea rețelei de transport public STB

✔ Semaforizarea inteligentă a traficului rutier

Metroul de suprafață

  • Va funcționa pe șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex.
  • Cele 6 rute propuse pentru metroul de suprafață sunt: Gara de Nord – Pipera – Rahova, Gara de Nord – Chiajna – Rahova, Gara de Nord – Otopeni, Otopeni – Pipera – Obor, AFI – Pipera – Obor și AFI – Jilava – Obor.
  • Acest tip de transport va folosi infrastructura feroviară din oraș și din jurul orașului, care va fi în prealabil modernizată.
  • Frecvența metroului de suprafață va fi de două-trei trenuri pe oră, fiecare dintre ele cu o capacitate de circa 200 de locuri și cu o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră, iar între stații cu viteză maximă de 80-90 km/h.
  • Pentru construcția metroului de suprafață voi propune un parteneriat între Primăria Municipiului București și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (care are în subordine CFR), finanțarea putând fi asigurată în proporție de 98% din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, axa 4.1.
  • Metroul de suprafață în Capitală va fi făcut într-un mandat – de la prima hârtie până la prima călătorie.

15 mari parcări în jurul Capitalei

  • La fel cum există în celelalte capitale din Uniunea Europeană, vom face un sistem de mari parcări în jurul Capitalei, unde oamenii care locuiesc în afara Capitalei și muncesc în București, dar și cei aflați în tranzit, vor putea să-și lase dimineața mașinile personale și să le ia după-amiază sau seara, când revin de la serviciu sau când își termină treburile în oraș.
  • Există 15 puncte cheie unde trebuie să existe astfel de mari parcări, iar aceste puncte sunt corelate cu ieșirile rutiere din București și cu stațiile viitorului metrou de suprafață.
  • Sistemul celor 15 mari parcări va fi compus din: P1 Străulești (aparținând Metrorex și finalizat, dar ineficient exploatat), P2 Pantelimon (aflat în construcție), P3 Prelungirea Ghencea / Domnești, P4 Berceni, P5 Pantelimon 2, P6 Cățelu, P7 Titan, P8 Popești-Leordeni, P9 Jilava, P10 Bragadiru, P11 Militari, P12 Chitila, P13 Băneasa, P14 Colentina și P15 Otopeni Aeroport.
  • Și tot aici, în aceste 15 puncte, va începe, rând pe rând, modernizarea rețelei de transport public urban și va fi asigurată conectarea sa cu sistemul „park & ride”, astfel încât oamenii să aibă o alternativă reală la folosirea mașinilor personale.
  • Cele 15 mari parcări vor fi finanțate din fonduri europene și vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, foarte rapid, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcții moderne, supraetajate.
  • Utilizatorii sistemului „park & ride” vor fi stimulați să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafață și subteran.

Modernizarea și extinderea transportului public STB

  • Vom moderniza și extinde linii de tramvai și troleibuz, astfel încât să fie conectate mai bine cu punctele de intrare în oraș, unde vor exista stațiile metroului de suprafață și cele 15 mari parcări. Traseele vor fi reorganizate, extinse și optimizate.
  • Vom avea un program special pentru tramvaie, făcând în paralel modernizarea liniilor de tramvai, eficientizarea traseelor pentru reducerea timpilor de rulare și achiziția de noi tramvaie (de mare capacitate, mai bune).
  • Vom lărgi și moderniza / ecologiza / electrifica flota de autobuze a STB cu alternative electrice sau hibride (reale, nu doar cu numele, precum cele cumpărate de actuala conducere a primăriei).
  • Ca soluție creativă și ieftină pentru modernizarea transportului public, vom transforma autobuze vechi ale STB în troleibuze dotate cu mici baterii electrice, pentru a avea o anumită autonomie de deplasare dincolo de liniile de troleibuz. Astfel de vehicule ar permite electrificarea traseelor 105, 126, 136, 137, 138, 139, 143, 196, 236, 253, 278, 311, 312, 313, 336, 368, 381, 601, 668, 682.
  • Vom crea benzi unice pe marile bulevarde pentru transportul public și vom reconfigura trasee de transport pentru a acoperi cererea bucureștenilor la orele de vârf.
  • Vom lansa aplicații mobile care să ghideze bucureștenii în alegerea traseului de transport în comun și să estimeze durata călătoriilor.
  • Vom demara un program rapid și unitar de modernizare a stațiilor și refugiilor STB, pentru un transport public civilizat, european.
  • Vom introduce tarifarea integrată pentru transportul de suprafață și transportul cu metroul. Asta înseamnă a pune călătorul în centrul sistemului de transport public, pentru bucureșteni fiind irelevante modul de subordonare a societăților de stat care oferă diverse tipuri de transport în București și actualele fricțiuni dintre ele.

Semaforizarea inteligentă

  • Pentru creșterea fluidității traficului, vom realiza un sistem de semafoare, conectate la un server, care iau decizii în timp real în funcție de fluxurile din intersecții, micșorând la maxim timpii de așteptare în trafic și dând prioritate transportului în comun.
  • Semaforizarea inteligentă va însemna dotarea intersecțiilor cu senzori și camere video, precum și folosirea programelor de inteligență artificială, care vor optimiza funcționarea intersecțiilor în toate momentele zilei.
  • Un astfel de sistem poate fi implementat în maximum doi ani, cu costuri rezonabile. Sistemul de semaforizare inteligentă va fi îmbunătățit constant după implementare, permițând inclusiv luarea de decizii precum introducerea de noi sensuri unice, crearea de benzi reversibile sau mutarea unor parcări pentru fluiditate sporită în intersecții.

În același timp, vom asista CNAIR / Ministerul Transporturilor în urgentarea procedurilor pentru șoseaua de centură și autostrada A0.

Cuprins:

1. Ce înseamnă Noul București
Un oraș în care oamenii respiră mai bine, se mișcă mai bine, câștigă mai bine!

2. O guvernare de dreapta pentru Capitala României
Punem cetățeanul pe primul loc!

3. Mobilitate urbană
Din cartier în centru în maxim 25 de minute!

4. Respect pentru mediu
Creștem speranța de viață a bucureștenilor!

5. Creștere economică
Salariu mediu de 1400 de euro pentru bucureșteni!

6. Termoficare
De la faliment la încălzire eficientă!

7. Siguranța în primul rând
Un oraș protejat de riscuri!

8. Educație și performanță
Învățăm să fim mai buni!

9. Bucureștiul sănătos
Fără risipă sau jumătăți de măsură!

10. Capitala șanselor egale
Un oraș pentru oameni, un oraș pentru toți!

11. Cultură și solidaritate
Capitală Europeană a Culturii zi de zi!

12. Urbanism
O temelie solidă pentru Noul București!

13. Un oraș civilizat cu animalele

***

Pentru Noul București, fiecare vot e crucial. Fiindcă pe 27 septembrie, la alegerile locale, avem un singur tur și o singură șansă.

Dacă sunteți susținători ai PNL sau ai USR PLUS – sau dacă v-ați săturat de administrația Firea-PSD – veniți la vot pentru a da Bucureștiului un primar de dreapta și o majoritate de dreapta, PNL și USR PLUS.

Împreună votăm pentru schimbare, împreună construim Noul București!

Alături de dumneavoastră, Nicușor Dan

NOUL BUCUREȘTI
Programul lui Nicușor Dan

testimonial image

Este evident că îl votez pe Nicușor Dan. Îmi doresc pentru familia mea, pentru fiul meu, pentru nepotul meu să trăiască într-o Capitală normală.

Victor Rebengiuc - actor de film, teatru și televiziune, activist al societății civile
testimonial image

Sunt aici să susțin candidatura lui Nicușor Dan pentru ca Bucureștiul să devină ceea ce merită să fie: o Capitală europeană.

Claudiu Bleonț - actor de teatru si film
testimonial image

Îmi doresc ca acest oraș să aibă un viitor în care nu există mediocritate și impostură.

Claudiu Maier - actor de teatru și film
testimonial image

Dintre candidații viitoarei campanii electorale avînd ca țintă Primăria Capitalei, cel mai plauzibil, din punctul meu de vedere, este dl. Nicușor Dan.

Andrei Pleșu - filozof și scriitor, critic literar și de artă
testimonial image

Nicușor Dan este un om extrem de inteligent, curajos, dar și cu o capacitate de muncă inepuizabilă.

Oana Poenaru - Președinte al Asociației Salvați Bucureștiul

#noulbucuresti

Bucureștiul are acum șansa extraordinară a schimbării și nu trebuie s-o irosească. Îndemn toți bucureștenii să vină la vot, să voteze pentru Noul București și să nu risipească voturile pe candidații fără șanse. Împreună scăpăm de administrația Firea-PSD și construim orașul pe care ni-l dorim!

Ziarul NOUL BUCUREȘTI

Anul 1, Nr. 1, Septembrie 2020

© 2020, Nicușor Dan. Toate drepturile rezervate.