Ultimii patru ani din viața Capitalei au însemnat un eșec evident pentru administrația Firea-PSD. Toate problemele importante ale Bucureștiului s-au agravat – de la traficul rutier la poluare și corupție și de la infracționalitate la furnizarea de apă caldă și căldură. Municipalitatea a cheltuit nesăbuit banii bucureștenilor, ajungând azi în faliment și înregistrând performanțe submediocre în accesarea fondurilor europene.
867 EURO SALARIU MEDIU NET
Capitala poate mult mai mult, dar, sub administrația Firea- PSD, acest potențial n-a fost valorificat. N-a existat un parteneriat real cu mediul de afaceri, n-au venit investiții așa cum ar fi putut să vină, n-au fost atrase fonduri europene și de aceea salariile bucureștenilor au crescut foarte încet în ultimii ani.
227 DE ORE PIERDUTE PE AN ÎN TRAFIC
Traficul rutier ne mănâncă, efectiv, zilele. Aproape 20 de ore pe lună petrec în medie bucureștenii în trafic, iar asta pentru că administrația Firea – PSD n-a investit în modernizarea transportului public, n-a realizat un sistem de semaforizare inteligentă, a întârziat nepermis de mult toate lucrările majore de inf rastructură.
SUB 10M2 SPAȚIU VERDE / LOCUITOR, SUB JUMĂTATE DIN STANDARDUL EUROPEAN
Cu PSD la putere în București, spațiul verde al orașului a fost supus unei agresiuni continue. Registrul Spațiilor Verzi a fost neglijat voit, pentru ca afacerile necurate să se desfășoare nestingherite, pe spinarea și sănătatea bucureștenilor. Actuala administrație propune dispariția a 400 de hectare de spațiu verde din București prin PUZ-uri ilegale. Aerul respirat de bucureșteni e atât de poluat, încât România a fost amendată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru poluarea din Capitală. Arderile ilegale de deșeuri, praful de pe șantierele unde nu se respectă normele sau cel emis de clădirile în paragină, tolerarea gunoaielor pe străzi și pe spațiile verzi – toate au efecte negative asupra sănătății oamenilor și reduc speranța de viață a bucureștenilor cu 4 ani, în medie.
0 PARCĂRI CONSTRUITE DE PRIMĂRIE
Cu un primar care stă în Voluntari și nu în București, ar fi fost de așteptat un interes mai mare pentru un sistem de mari parcări în jurul Capitalei. Dar patru ani au trecut degeaba, la fel ca și coloana oficială cu care primarul Firea vine câteodată din Voluntari în vizită la primărie.
280 DE MILIOANE EURO PIERDUTE, DESTINATE REABILITĂRII INSTALAȚIILOR DE TERMOFICARE
În loc de bani europeni pentru reabilitarea sistemului de termoficare, Primăria Capitalei a oferit bucureștenilor falimentul RADET și pregătește acum falimentul Termoenergetica, urmașa RADET, care are deja datorii de 100 de milioane de euro către furnizori. Proiectul pe fonduri europene pentru reabilitarea conductelor de termoficare a fost depus în urmă cu 2-3 luni, în prelungirea mandatului de primar, strict din calcul electoral și n-a fost încă declarat eligibil.
0 METRI DE LINIE DE TRAMVAI MODERNIZATĂ
Un dublu eșec pentru infrastructura de tramvaie: pe lângă nemodernizarea liniilor, a fost ratată și licitația pentru achiziția de tramvaie. De aceea vedem în mod curent tramvaie deraiate și viteze derizorii în trafic.
6 KM DE PISTE PENTRU BICICLETE DAȚI ÎN FOLOSINȚĂ DIN 60 KM PROMIȘI
În loc să primească respect din partea municipalității, bicicliștii au fost umiliți. Pe lângă faptul că numărul de noi kilometri de piste de biciclete e derizoriu, o bună parte dintre ele sunt pe trotuar, exact acolo unde poliția le-a închis pe cele anterioare.
DE 15 ORI MAI PUȚINE FONDURI EUROPENE ATRASE, ÎN COMPARAȚIE CU CLUJ-NAPOCA
Nicăieri nu se vede mai bine eșecul actualei administrații decât în eșecul absorbției de fonduri europene. Și nicăieri minciuna Gabrielei Firea nu este mai evidentă: nu 1 miliard de euro fonduri europene a absorbit Primăria Capitalei, ci de 30 de ori mai puțin – circa 30 de milioane.